Jaká je příčina, že Motúčko vyjede s daleko těžšími náklady daleko prudší kopce, než konkurence?!

Jednoduchá.
Zatímco konkurence používá motory označované anglickou zkratkou BLDC  a k nim žádnou nebo maličkou převodovku, zkonstruovali jsme my Motúčko s motory stejnosměrnými sériovými s planetovou převodovkou. BLDC motory mají svůj výkon při vysokých otáčkách a z nich vyplývající vysoké rychlosti - jako například  u elektroskútru. Ale poběžíte na zahradě s elektrickým kolečkem čtyřicet kilometrů za hodinu?! Určitě ne - a proto musí být konkurenční elektrická kolečka zpomalena řídící elektronikou řádově desetkrát. A přitom zásadně a totálně klesne i výkon, tedy síla, technicky řečeno kroutící moment jejich motorů a tím koleček. Další nevýhodou je, že při takto neekonomicky zpomalených otáčkách nehospodaří dobře s elektřinou a brzy baterii vybijí.
Sériový stejnosměrný motor Motúčka si naproti tomu pracuje ve svých optimálních otáčkách a na příjemnou pracovní rychlost je převádí planetová převodovka. A navíc se tento náš typ motoru vyznačuje obrovským záběrem hned při rozjezdu - motory tohoto typu se používají například v tramvajích a elektrických lokomotivách. Všimněte si, jak se plně naložený vlak bez zaváhání rozjede. A právě tak pracuje naše Motúčko!

Motúčko obdržíte složené a plně funkční, nemusíte ztrácet nervy u kompletace jako u konkurence...

Jak to chodí u Motúčka?

Motúčko obdržíte zkompletované, složené. Stačí pouze podle přehledného obrázkového návodu udělat dva snadné kroky k jeho spuštění. Navíc je baterie vždy plně nabitá, takže se můžete hned pustit do práce! Tím, že je rám Motúčka pevný a není rozložitelný, zaručuje vysokou pevnost a jistotu, že se vám Motúčko nerozpadne/nerozloží při práci.

Jak to chodí u konkurence? Popíšeme vám podle osobní zkušenosti ze tří montáží:

 - Pokud si objednáte domů, dorazí vám krabice, v které je elektrické kolečko složené...po prvním pohledu na komponenty a rozložený rám vás napadne, jak něco takového může vydržet avizovanou váhu a to třeba v terénu? 

- Chopíte se tedy  malého návodu velikosti A6, v lepším případě trošku většího a začnete skládat. U toho narazíte na fakt, že díly do sebe blbě pasují a musíte použít sílu, abyste je do sebe napasovali. Poté vložíte spojovací materiál a začnete hledat doma vhodné šroubováky a klíče, abyste byli schopni vše utáhnout. Pokud toto nářadí nemáte doma, musíte si ho nejdříve sehnat a pak se vám podaří vše utáhnout a zjistíte, že materiál rámu je tak měkký, že jste ho utahováním začali deformovat.

- Chtěli jsme pohon upevnit na rám, ale výztuhy, které mají držet pohon na rámu byli ohnuté, museli jsme tedy silou tyto výstuhy srovnat a až poté bylo možno pohon nasadit. Bohužel, protože ohnuté vzpěry se rovnali ručně, zůstali křivo a celý pohon pak byl lehce nakřivo.

- Ve dvou případech ze tří jsme museli převrtávat díry, protože otvory neseděli a nebylo možné  korbu/baterii s elektronikou a rám dohromady smontovat. V jednom případě to nešlo vůbec a nepodařilo se vůbec stroj zkompletovat.

- Vyzkoušeli jsme jízdu po rampě, kdy motor nezvládl vyjet s 60 kg a stroj začal neřízeně couvat na uživatele a rukojeti se v místech utažení a smontování ohnula/protočila. Takže došlo málem ke zranění.

Porovnání výkonu a síly motorů v Motúčku a jiných strojích

Produkt byl přidán k porovnání